loading...

تسکوشاپ، فروشگاه مدیران

فاز اول- تشکیل تیم عارضه یابی انجام فعالیت عارضه یابی به عنوان گام اولیه در تعریف اقدامات لازم برای توسعه ظرفیت مدیریت و نظامهای مدیریتی و اصلاح عملکرد سازمان، ...

کارشناس تسکوشاپ
بازدید : 643
سه شنبه 23 آذر 1400 زمان : 11:51
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تسکوشاپ، فروشگاه مدیران

لذا به منظور ایجاد تفاهم و همزبانی بین مدیران، مسئولان و کارشناسان واحد صنعتی و مشارکت بیشتر آنان در مراحل مختلف فرآیند عارضه یابیو اثربخشی افزون تر تصمیمات اتخاذ شده، تیمی مرکب از مدیران، مسئولان و کارشناسان کارفرما و کارشناسان مشاور تشکیل خواهد شد که وظیفه سازماندهی، هدایت و هماهنگی فعالیتهای مربوط به پروژه عارضه یابی را برعهده خواهند داشت.

خدمات مشاور در این زمینه شامل موارد زیر است:

1/1 ـ تشکیل تیم عارضه یابی.

2/1 ـ برنامه ریزی جلسات تیم عارضه یابی.

3/1 ـ مشارکت فعال در جلسات تیم عارضه یابی.

4/1 ـ همکاری در برنامه ریزی فعالیتهای مورد نیاز برای انجام طرح عارضه یابی.

فاز دوم- رسازماندهی و توسعه تیم عارضه یابی

در این مرحلـه مشاور تیم عارضه یابیرا سازماندهی و فعالیت های طرح را بــرنامه ریزی می نماید. اعضای این تیم شامل مدیـران، مسئولان و کارشناسان متخصص و باتجربه واحد صنعتی به همراه کارشناسان شرکت مشاور می باشد.

اقدامات این مرحله شامل موارد زیر است:

1/2 ـ آموزش اعضای تیم برای انجام عارضه یابی( به میزان 25 ساعت ) شامل مباحث زیر :

  • تشریح متدولوژی عارضه یابیشرکت نوسازی صنایع ایران ( با رویکرد اقتضایی )
  • کار گروهی و تیمی
  • تکنیک ها و ابزارهای تشخیص مسئله
  • حل خلاق مشکلات

2/2 ـ تجهیز تیم عارضه یابیدر حوزه های تخصصی موردنیاز. شامل حوزه های ( ساختار سازمانی و منابع انسانی، سیستم ها و روشها، بازرگانی، مالی و تکنولوژی تولید )

3/2 ـ برقراری ارتباط با واحد صنعتی و حضور تیم کارشناسی عارضه یابیدر محل واحد صنعتی در مواقع لزوم.

4/2 ـ برنامه ریزی انجام اقدامات طرح عارضه یابی.

فاز سوم- جمع آوری اطلاعات کلی شرکت

فاز چهارم- جمع آوري اطلاعات

4-1)جمع آوري اطلاعات درحوزه نتايج شركت به شرح ذيل وتعيين معيار براي حوزه مورد بررسي

  1. اثربخشی کیفیت ورضايت مشتري
  2. کارآیی كيفيت زندگي كاري
  3. بهره وری سود آوري
  4. نوآوری مسئولیت اجتماعی
  5. قابلیت انعطاف

4-2) جمع آوري اطلاعات درحوزه هاي داخلي

1 - حوزه مأموريت ،چشم انداز، اهداف بلند مدت ،استراتژيها ، سياستها وشفاف سازي آنها

2- حوزه فرايندها

3-حوزه ساختار سازماني وسازماندهي

4- حوزه سيستم ها وروشها

5-حوزه فضاي عملياتي

6- حوزه تكنولوژي توليد

4-3) بررسي قلمرو (محيط بيروني ) واحد صنعتي

فاز پنجم- تحليل

1-5) مقايسه نتايج حاصل از جمع آوري اطلاعات درحوزه نتايج با اهداف واستراتژيها

2-5) مقايسه نتايج حاصل از جمع آوري اطلاعات با محيط

3-5) تحليل وبررسي نتايج حاصل از بندهاي 1-5)و2-5) ونهايتاً تعريف عارضه ها

4-5) تعيين علل مياني وعلل ريشه اي عارضه ها از حوزه هاي داخلي

5-5) تعريف راهكارهاي پيشنهادي كلان اوليه جهت رفع عارضه ها واستفاده از فرصتهاي بهبود

فاز ششم- مذاكره وتصميم سازي

1-6) برگزاري جلسات طوفان ذهني ونهايتاً اجماع جهت نهايي كردن راهكارهاي پيشنهادي

2-6) اولويت بندي راهكارها با استفاده از ابزارهايي مثلAHP

فاز هفتم- تصميم گيري درخصوص پروژه هاي بهبود

1-7)اعلام نهايي راهكارها واولويت بندي آنها ،تعيين روش اجرا ومنابع مورد نياز جهت اجرا

2-7) اعلام ميزان تأثير راهكارها با استفاده از معيارهاي كمي و كيفي به همراه اعلام برنامه زمانبندی

3-7) ارائه منشور پروژه ها

منبع:

https://tasscoshop.com/product/organizational-diagnosis/



مشاهده پست مشابه : چک لیست عارضه یابی
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید کننده امروز : 17
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 62
  • بازدید سال : 270
  • بازدید کلی : 8791
  • کدهای اختصاصی