loading...

تسکوشاپ، فروشگاه مدیران

چك ليست عارضه‌يابي

کارشناس تسکوشاپ
بازدید : 1502
سه شنبه 23 آذر 1400 زمان : 11:50
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تسکوشاپ، فروشگاه مدیران

  • جمع‌آوري اطلاعات كلي سازمان
  • سابقه تأسيس، مالكيت و فعاليت سازمان
  • چارت سازماني و وضعيت نيروي انساني از نظر تحصيلات و سابقه
  • محصولات
  • مشتريان اصلي
  • رقباي اصلي
  • جمع‌آوري اطلاعات در حوزه‌هاي نه گانه نتايج عملكرد سازمان
    • حوزه اثربخشي
  • محاسبه شاخصهاي اثربخشي سازمان: در حداقل سه دوره متوالي

الف- روند تحقق اهداف توليدي

ب - روند تحقق اهداف درآمدي

ج - روند استفاده از ظرفيت توليدي سازمان (نسبت توليد واقعي به ظرفيت سازمان يا فروش به ظرفيت سازمان)

  • حوزه كار آيي
  • محاسبه شاخصهاي ذيل در حداقل سه دوره متوالي
  • نسبت هزينه‌هاي مواد، نيروي انساني، انرژي و استهلاك به فروش سازمان
  • درصد ضايعات
  • نسبت توقفات به ساعات در دسترس توليد
    • حوزه بهره‌وري
  • محاسبه شاخصهاي ذيل در حداقل سه دوره متوالي
  • شاخصهاي بهره‌وري كل
  • شاخصهاي بهره‌وري جزء شامل:
    • نيروي انساني
    • سرمايه
    • مواد
    • انرژي
    • حوزه نوآوري
  • بررسي روند معرفي محصولات جديد به بازار طي سالهاي گذشته
  • روند هزينه‌هاي تحقيق و توسعه
  • تعداد پروژه‌هاي تحقيق و توسعه محصول در سازمان
  • كداميك از محصولات قديمي كه روند تقاضاي آنها كاهشي بوده است، در صورت لزوم اصلاح شده است؟
    • حوزه قابليت انعطاف
  • بررسي توان توليدي سازمان طي سالهاي گذشته متناسب با تقاضا
  • بررسي توان توليد سازمان براي توليد تركيب متنوع و مختلف محصولات
    • كيفيت زندگي كاري
  • گزارش حوادث
  • وضعيت غيبت و تأخيرات
  • بررسي رضايت كاركنان در حوزه‌هاي مختلف مانند: ايمني سازمان، سيستمها و روشهاي انگيزشي، شرايط كاري، حقوق و دستمزد، مشاركت پرسنل، امكانات رفاهي و ...
    • حوزه كيفيت
  • بررسي روند ضايعات مواد و قطعات
  • روند درصد مواد و قطعات برگشتي
  • روند شكايات مشتري
  • انواع گواهينامه‌ها و جوايز دريافتي
    • حوزه سودآوري و نسبتهاي مالي
  • بررسي روند درآمد هر سازمان در حداقل سه دوره
  • بررسي روند سودآوري سازمان در حداقل سه دوره
  • بررسي روند ارزش افزوده سازمان در حداقل سه دوره
  • محاسبه و بررسي نسبتهاي مالي مختلف شامل بازده فروش، بازده ارزش ويژه، بازده دارايي، سرمايه در گردش، دوره وصول مطالبات، نسبتهاي بدهي آني و جاري و... در حداقل سه دوره
  • بررسي روند قيمت تمام شده و فروش محصولات در حداقل سه دوره

  • مسئوليتهاي اجتماعي
  • بررسي اقدامات سازمان براي كاهش اثرات مخرب و منفي زيست محيطي مرتبط با فعاليتهاي سازمان
  • بررسي اقدامات سازمان براي كاهش مصرف انرژي
  • بررسي اقدامات سازمان براي حمايت از فعاليتهاي عام‌المنفعه
  • اقدامات سازمان در اخذ گواهينامه‌هاي استاندارد محيط زيست

  • جمع‌آوري اطلاعات در حوزه‌ قابليت‌ها، توانمندي‌ها و سرمايه‌هاي سازمان
    • مأموريت، چشم انداز، اهداف بلندمدت، استراتژيها و سياستهاي سازمان
  • مأموريت سازمان از ديد مديريت ارشد سازمان چيست؟
  • چشم انداز سازمان از ديد مديريت ارشد سازمان چيست؟
  • اهداف و استراتژيك بلند مدت سازمان از ديد مديريت ارشد سازمان چيست؟
  • اهداف كوتاه مدت سازمان از ديد مديران سازمان چيست؟
  • اطلاع كاركنان سازمان از مأموريت، چشم انداز و اهداف سازمان
  • آيا برنامه ريزي بلندمدت و عملياتي متناسب با اهداف و استراتژيهاي سازمان صورت مي‌گيرد؟
    • حوزه فرآيندها
  • بررسي فرآيندهاي اصلي و فرعي سازمان
  • بررسي هم راستايي و هم جهتي فرآيندهابا مأموريت، چشم انداز و اهداف سازمان
  • آيااصلاح فرآيندهاي سازمان بطور مستمر و بصورت نظام‌مند انجام مي پذيرد؟
  • مشخص و معلوم بودن مسئوليت فرآيندها در ساختار سازماني
    • حوزه ساختار سازماني سازمان
  • بررسي نمودار ساختار سازماني سازمان با وضع موجود و انطباق آن با نيازهاي سازمان
  • آيا حد مرز بين واحدهاي مختلف روشن و منطقي است؟
  • آيا كارها و مسئوليتها به نحو مناسبي تقسيم‌بندي شده است؟
  • روابط بين واحدهاي مختلف سازمان چگونه است؟
  • آيا شرح وظايف و مسئوليت‌ها به گونه‌اي روشن تعريف شده‌اند؟
  • آيا شرح شغل‌ها و شرايط احراز مشاغل به روز هستند؟
  • بررسي افراد تحت نظارت هر يك از واحدها و قسمتها
  • آيا حيطه نظارت برخي از مديران و سرپرستان زيادتر از حد معمول بزرگ است؟
    • حوزه سيستمها و روشها
  • آيا كليه سيستمهاي مورد نياز سازمان مرتبط با مأموريت، اهداف، فرآيند و مشتريان طراحي و بكار گرفته‌ شده‌اند؟
  • بررسي هر يك از سيستمهاي موجود در سازمان با الزامات مرتبط با هر يك از آنها و به روز بودن سيستمها
  • بررسي مشخص بودن مسئول اجرايي هر يك از سيستمها
  • بررسي و روشن بودن ورودي ها و خروجي هاي هريك از سيستمها
    • حوزه فضاي عملياتي
  • بررسي باورها و ديدگاه‌هاي مديران سازمان نسبت به كاركنان و بالعكس
  • بررسي چگونگي مشاركت كاركنان در تصميم گيري‌هاي سازمان
  • بررسي باورها و ديدگاه‌هاي مديران و كاركنان نسبت به تغيير و تحول
  • بررسي چگونگي رشد و پيشرفت و ترفيع براي افراد شايسته، متخصص و پرتلاش
  • برگزاري مراسم و همايشها در سازمان به مناسبتهاي مختلف
  • بررسي ميزان علاقه، مسئوليت پذيري و وفاداري پرسنل
  • بررسي رابطه ميان مديران و سرپرستان و كاركنان
    • حوزه تكنولوژي
  • بررسي سال ساخت دستگاه‌ها و تجهيزات و تكنولوژي مورد استفاده
  • بررسي و مقايسه تكنولوژي موجود با تكنولوژي روز دنيا
  • بررسي پاسخگويي تكنولوژي موجود به نيازهاي كمّي و كيفي
  • بررسي ميزان رقابت‌پذيري كيفي محصولات توليدي با محصولات رقبا
  • بررسي به روز بودن نرم افزارهاي مورد استفاده در سازمان
  • بررسي به روز بودن طرح محصولات سازمان
  • بررسي برنامه‌ريزي براي بكارگيري صحيح و درست تجهيزات و امكانات
  • بررسي محيط بيروني سازمان
  • محدوده و قلمرو فعاليت سازمان
  • بازار هدف سازمان (داخلي و خارجي)
  • تامين كنندگان اصلي سازمان
  • مشتريان محصولات سازمان به تفكيك خريداران عمده و جزء و سهم هريك در ميزان فروش سازمان
  • بررسي سطح رضايت مشتريان از سازمان و محصولات آن
  • بررسي رقباي اصلي سازمان اعم از داخلي و خارجي و جايگاه و سهم بازار آنها
  • بررسي تأثيرات محيطي از ديدگاه فرصتها و تهديد‌هاي سازمان
  • بررسي آينده صنعت سازمان در بازار

https://tasscoshop.com/product/organizational-diagnosis/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 7
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 258
  • بازدید کلی : 8779
  • کدهای اختصاصی